Nedsætter Kaffe risiko for Prostatakræft?

De fleste mennesker spiser vitaminer for at forebygge sygdom, nu kan du åbentbart tilføje kaffe til dine sundhedsvaner :-)
En undersøgelse foretaget af forskerer på Harvard University har nemlig fundet frem til at, at mænd med et stort kaffeforbrug bliver 60% sjældnere ramt af især den aggressive form for prostatakræft.

Der skal dog mere forskning til før forskerne ligefrem vil til at anbefale mænd at drikke mere kaffe. Men resultaterne er så interessante, at de bør følges op med andre typer forskning, mener de. Og tilføjer, at undersøgelsen i al fald ikke giver noget grundlag til at fraråde kaffe på grund af bekymring for kræft i prostata.

Share
Skriv en kommentar