Kan kaffe forebygge brystkræft?

Efter man i mange år har været efter kaffen på grund af de affaldsstoffer der er i forkert brygget kaffe, som f.eks. cafewoel og cafestohl, er der nu forksning der tyder på, at korrekt brygget kaffe (filtreret espresso) forbygger flere forskellige sygdomme.
Ny forskning har de senere år vist, at kaffe også beskytter mod visse former for anden cancer, demens, Parkinson, diabetes, hjertesygdomme og sidst men ikke mindst brystkræft.

Ifølge en Svensk undersøgelse, fra Karolinska Instituttet, beskytter mere en 5 kopper kaffe om dagen mod brystkræft og mere en halverer risikoen for ikke-hormon afhængige form for brystkræft. Det er den Svenske forsker Per Hall, hvis forskning er blevet udgivet i det Amerikanske tidsskrift Breast Cancer Research.
Du kan læse mere her på Politiken

Share